Microsoft poprawia 24 dziury

15 października 2014, 09:46

Wczoraj w ramach Patch Tuesday Microsoft udostępnił poprawki dla 24 dziur w swoich programach. Załatano m.in. trzy luki typu zero-day.



Debiut Chrome'a 3.0

16 września 2009, 09:53

Google poinformowało o powstaniu kolejnej stabilnej wersji przeglądarki Chrome. W ciągu roku od debiutu wersji 1.0 ukazała się już trzecia z kolei edycja Chrome'a.


'Dogo' wspina się po schodach i strzela

7 czerwca 2016, 11:40

Izraelska firma General Robotics stworzyła niewielkiego Taktycznego Robota Bojowego "Dogo". Urządzenie potrafi wspinać się po schodach, poruszać po trudnym terenie i ostrzeliwać cele za pomocą pistoletu Glock


Czaszki na wagę złota

4 listopada 2011, 12:32

W osadach piaskowca w Argentynie odkryto dwie czaszki niewielkiego zwierzęcia wielkości ryjówki, które pozwalają rozpocząć wypełnianie obejmującej 60 mln lat luki w ewolucji południowoamerykańskich ssaków. Żyjąc ok. 100 mln lat temu na początku późnej kredy, Cronopio dentiacutus dzielił Ziemię z dinozaurami.


W przeglądarce Chrome znaleziono dziurę zero-day

7 listopada 2019, 09:59

Inżynierowie Google'a ostrzegają przed błędami w przeglądarce Chrome. Jeden z nich to dziura typu zero-day, jest zatem aktywnie wykorzystywana przez cyberprzestępców. Błędy znaleziono w Chrome dla wszystkich platform.


Elastyczne wyświetlacze w Dreźnie

4 stycznia 2007, 11:53

Brytyjska firma Plastic Logic odłożyła 100 milionów dolarów na budowę w Dreźnie fabryki, w której powstaną elastyczne wyświetlacze. Na terenie "Silikonowej Saksonii” będzie więc produkowany m.in. e-papier.


Ból fizyczny i społeczny nie są wcale tożsame

19 listopada 2014, 11:46

Przez ostatnią dekadę naukowcy uznawali, że ból fizyczny i związany z odrzuceniem (społeczny) są przez mózg przetwarzane w ten sam sposób. Najnowsze badania zespołu z Uniwersytetu Kolorado w Boulder pokazują jednak, że to nieprawda i że wykorzystują one odrębne obwody neuronalne.


Koniec gier dla jednego gracza?

9 listopada 2009, 10:27

Rzecznik prasowy Electronic Arts, największego na świecie producenta gier komputerowych, stwierdził podczas niedawnego EA Winter Games Showcase, że gry dla jednego gracza odchodzą w przeszłość. Jego zdaniem, użytkownicy poszukują przede wszystkim tytułów, które pozwalają grać razem z drugim człowiekiem.


Pamięć z węglowych nanorurek gotowa do rynkowego debiutu

2 września 2016, 08:43

Po ponad 15 latach prac badawczo-rozwojowych firmach Nantero ogłosiła, że pamięci NRAM CNT (carbon nanotubes) są gotowe do produkcji i mogą być używane w układach typu system-on-a-chip (SoC). Prace nad tego typu pamięciami rozpoczęły się w 2001 roku, a celem Nantero było stworzenie nieulotnych układów NRAM wykorzystujących węglowe nanorurki.


Dwa miliony stopni w laboratorium

26 stycznia 2012, 17:15

Naukowcy ze SLAC National Accelerator Laboratory wykorzystali najpotężniejszy na świecie laser działający w zakresie promieniowania rentgenowskiego do stworzenia i zbadania próbki materii o temperaturze 2 milionów stopni Celsjusza.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy